صفحه اصلي
آلبوم تصاوير
اتوماسیون اداری
اخبار
استانداری ایلام
امام خمینی
امور انجمن ها
انجمن خیرین کتابخانه ساز
تصوير ها
جشنواره رضوی
حدیث
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
خبرگزاری کتاب ایران
دفتر مقام معظم رهبری
شعار سال
فیش حقوقی
کانال تلگرام
کتابخانه ملی
کتابخوان ماه
لینک الکترونیکی جشنواره رضوی
متون عمومي
مشارکت ها و شهرداری ها
مقام معظم رهبری
مناسبت ها
نهاد کتابخانه های عمومی کشور
وبلاگ کتابخانه های عمومی استان
همایش ملی مهارتهای ارتباطی
ورود
کارگاه آموزشی «تکنیک‌های مطالعه و روش یادگیری»
1397/9/10 شنبه به همت سرپرست کتابخانه مرکزی ایلام؛ کارگاه آموزشی «تکنیک‌های مطالعه و روش یادگیری» در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد به ‌منظور آموزش تکنیک ها و روش‌های صحیح مطالعه، کارگاه آموزشی «تکنیک‌های مطالعه و روش یادگیری» ویژه دانش آموزان و دانشجویان در کتابخانه مرکزی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، به ‌منظور آموزش تکنیک ها و روش‌های صحیح مطالعه، کارگاه آموزشی «تکنیک‌های مطالعه و روش یادگیری» ویژه دانش آموزان و دانشجویان در کتابخانه مرکزی استان ایلام  برگزار شد.

در ابتدای جلسه مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن خیرمقدم به اعضای کتابخانه، گزارش جامعی از عملکرد کتابخانه های عمومی استان در سال ۱۳۹۷ ارائه کرد.

سپس فریدون صابری نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، به ارائه مطالبی پیرامون چگونگی مدیریت زمان، راه های افزایش تمرکز، بهترین زمان برای مطالعه مفید، روش های صحیح و مناسب مطالعه، برنامه ریزی دقیق و انواع روش های مطالعه، روش دقیق خوانی، تکنیک سازماندهی مطالب، تکنیک علامت گذاری در متن و ... پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: تکنیک سازماندهی مطالب، باعث افزایش سرعت یادگیری و سهولت در بازیابی مطالب آموخته شده می‌شود. برای سازماندهی مطالب استخراج سه بخش از متن اصلی لازم است که عبارتند از: موضوع اصلی، نکته‌های اصلی و نکات جزئی. برای داشتن مطالعه‌ای فعال و پویا، نوشتن نکات مهم در حین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب، دوباره خوانی نکنیم و در زمانی کوتاه از روی یادداشت‌های خود، مطالب را مرور کنیم. لازمه این امر استفاده از تکنیک علامت گذاری در متن است، به این صورت که علامت هایی را بر روی متن اصلی بگذاریم.

صابری نژاد تصریح کرد: در علامت گذاری بهتر است همانند تکنیک سازمان دهی، مطالب را در سه دسته مجزای موضوع اصلی، نکته اصلی، موارد جزئی  قرار داده و آنها را با علامت های مختلف نشان دهید. در کنار روش مطالعه، عوامل محیطی نیز در میزان یادگیری تأثیر دارد. محیط مناسب باعث توجه و تمرکز بهتر و بیشتر می‌شود.

بيشتر
 
تعداد بازديد اين صفحه: 76